Egyre kevésbé érdemes 20-30 százalékos akciókban foglalni, máskor olcsóbbak a jegyek. Íme néhány példa, hogy eshetnek le az árak a töredékükre, a két ultránál miért nem érdemes sok hónappal előre jegyet venni.
Ma véget ér egy újabb semmire se jó Wizz-akció: a 30 százalékos leárazás jól hangzik, de inkább csak egy ügyes marketingtrükk. Egyrészt csak a last minute jegyekre él (március 31-ig), másrészt csak az eleve olcsóbbakra, s még a jegybe épített 2600 forintos admin díjra se vonatkozik. Korábban egységesen 20 százalékos akciók voltak, most hiába 30, sokkal kevesebb utasnak jelentenek ezek jó lehetőséget. A cél nyilván az, hogy az érdeklődőket behúzza, akik aztán foglalnak akkor is, ha épp semmivel sem olcsóbb a jegy, mint korábban.
Akkor viszont mikor vegyünk? Írtunk már párszor erről, de most újra, mert kicsit másképp mennek már a dolgok, mint egy éve. Illusztrációként néhány érdekes ártörténet. Időről időre elkezdünk figyelni néhány jegyet, most ezek a legjópofábbak. Új járat Bergenbe, április vége: tavaly október végén 43 ezer forint, karácsonykor 37 ezer, február elején 22 ezer, múlt héten 12 ezer, ma 7590. Mit érezhet az, aki 43 ezerért megvette?
Másik: Júniusi Hannover egész ősszel és január elejére 25 ezer volt, aztán 19, ma 15 ezer, nyilván ez is sok még. Wizzes ellenpélda Izland június végére: a borzasztóan drága 43 ezerről szép lassan több mint 100 ezerre ment fel – elképesztő, hogy ezt bárki megveszi, aznapra Air Berlin 56 ezer, benne feladott csomaggal. Persze valószínűleg utazási irodák hajtották fel az árat, Izlandra valamiért vagyonokat fizetnek szervezett utaknál a magyar utasok.
Két tanulságos Ryanaires példa: Athén június közepére tavaly ősszel és még karácsonykor is 25 ezer, aztán február elején hirtelen 8800 forint, most meg 15 ezer. Treviso áprilisra tavaly végig 18 ezer, onnan egy fejesugrás 4600-ra, most meg 8800. Összegezve és pontokba szedve:
A Wizz, pontosabban az árazó algoritmus egyre később csökkenti az árakat, szép lassan, lépésenként. Fél évre előre általában irreálisan drága, onnan indul lefelé előbb lassan, aztán, ha nincs elég foglalás, gyorsabban. Ha bejön nagyobb foglalás, persze felugrik.
Nyár elejére most kezdtek el csökkenni az árak, Londonba a hónapokig stabil 25 ezres júniusi jegyek most 15-re estek, de lesz még olcsóbb is. Nyaralóútvonalakon az irodák blokkfoglalásai miatt minden lutri, kis csökkenések után vannak nagy emelkedések is.
A Ryanair is gyakran röhejesen magasan kezd, de aztán befigyelnek hirtelen zuhanások, lásd a két konkrét példa. Az adott dátum előtt másfél-két hónappal szinte naponta változik az ár és nagyobbak a kilengések, mint a Wizznél.
Ünnepek környékére a 20 ezres jegy is jó lehet, ott nem érdemes nagyon olcsót várni, húsvétra több útvonalon is most dupla árak vannak, mint hónapokkal ezelőtt.
Az easyJetnél egyetlen jegyünk tudott csak egy kicsit csökkenni sok hónap alatt, náluk továbbra is célszerű hónapokkal korábban foglalni.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.