Nem tudod elérni amit akarsz, vagy csak nehezen? Esetleg azt sem tudod, hogyan kezdj hozzá? Létezik egy trükktár, amik minden esetben beválik!
“Bloggerként hamar szembesültünk vele, az embereket nem mindig győzik meg a szép szavak, egy jól csengő márkanév, vagy egy szimpatikus misszió. Ilyenkor pedig jól jön néhány trükk, mutatjuk a legjobbakat!”
1. A ‘Kígyó feje’
Az első módszer, hogy ha kapcsolatba akarsz kerülni valakivel, vagy valamilyen céggel, akkor a legnagyobb főnöknél kezdj!
Meg kell találnod azt az embert, aki a szálakat mozgatja és egyenesen nála kell kopogtatnod. Lehet, hogy különben elakadnál a vállalati gépezet fogaskerekei között, de ha a főnököt megnyerted, már célba is értél.
Nem szabad félni a nagy nevektől, ha udvariasan, tisztelettel, de határozottan próbálkozol, a legtöbbször siker koronázza a próbálkozást!
2. Talajvíz
A jó öreg „B” terv. Ha a nagyfőnök annyira körül bástyázta magát, hogy gyakorlatilag megközelíthetetlen, a szervezeten belül kell egy szövetségest találnod, aki célba juttatja az üzenetet. Valaki a marketingesek közül, a titkárnő, egy volt osztálytársad, aki most ott dolgozik – mindegy. Az egyetlen fontos szempont, hogy el tudja vinni a jó híred, és legalább egy összekötést ki tudjon harcolni a számodra.
3. Hitelesség gyár
A referencia gyakran fontosabb, mint az eredmények. A referenciák ugyanis gyorsan átláthatóak, könnyen megérthetőek, összehasonlíthatóak – kontextusba helyezik az adott személyt vagy céget, hogy milyen kaliberű.
Éppen ezért nem árt, ha fokozatosan építed fel magad, és a referenciáidat. Kezdetben még az sem szégyen, ha barátok, vagy a családod vállalkozása jelenti a legkomolyabb referenciamunkád, a kezdéshez elég lesz. Arra viszont figyelj, hogy ne sokáig fújd ezt a lufit, mert ez tényleg csak az első lépések megtételéhez lesz elég.
4. A Méz-Máz módszer
A hízelgés (mert, hogy most erről lesz szó) nem kellemes, sőt a legtöbbünknek kimondottan kényelmetlen érzés, néha viszont igenis szükség van rá.
A saját dicséretét mindenki szívesen hallgatja, ezért ha a megkeresésed (például egy interjúfelkérés) alapja is az, hogy valakit megerősíts a kiválóságában, sőt ezt világgá kürtöld, biztos lehetsz benne, hogy nem mond nemet.
5. Időzítés
Az időzítés is az egyik legerősebb fegyvered lehet, ha jól használod. Gondold csak végig, hogy mikor lehet rád a legnagyobb szükség és abban a kritikus pillanatban jelentkezz.
Mesélek egy saját sztorit.
Éppen egy kampány összeállításán dolgoztunk, amikor eszünkbe jutott: milyen jó ötlet lenne így ősszel egy borvidéken megvalósítani egy autó népszerűsítésére irányuló médiakampányt, vidék, lombok, kellemes színek. Az első telefonhíváskor jöttünk rá, hogy az ősz a borászoknak a szüret miatt a leghajtósabb időszak, ezért ez nem a marketingre szánt időszakuk.
A legtöbb esetben viszont sikerül ráéreznünk, hogy mikor működnének velünk együtt a legnagyobb örömmel – fesztiválokkal foglalkozni a nyáron például óriási buli volt és nagyon tanulságos munka is. Ne felejtsd hát az időzítést!
6. A Bill Gates veje trükk
Ismered a viccet? Nem? Akkor vegyük át gyorsan!
Kohn mondja a fiának:
Ábrahám 30 éves vagy, itt az ideje, hogy megnősülj és én valami állást keressek neked.
– Ki jönne hozzám, hiszen én nem nagyon ismerek senkit, nem értek semmihez – mondja a fia.
– Mit szólnál a Bill Gates lányához ?? – kérdi az öreg.
– Hááát…. Nem lenne rossz…..
Elballag az öreg Bill Gateshez és azt mondja neki:
– Helló Bill! Mit szólnál hozzá, ha a fiam elvenné a lányodat feleségül?
– Na ne Kohn! Miért adnám oda? Ki a Te fiad – kérdezi.
– Hát Ő az Amerika Nemzeti Bank elnökhelyettese – feleli az Öreg.
– Hát lehet róla szó….. – vakarja a fejét Gates
Elballag az öreg az Amerikai Nemzeti Bank elnökéhez és mondja neki:
– Fel kellene venni a fiamat ide a bankba alelnöknek!
– Na nem, miért venném? Ki a maga fia? – kérdezi az elnök?
– Hát nem tudja? Ejnye.. Ő Bill Gates veje….
Van akinek ez csak egy vicc. Nekünk komoly munkamódszer.
A trükk lényege, hogy olyan függő feltételeket kapcsolsz, amik együtt tudnak megvalósulni. Hazudni nem szabad, de az ember annyi mindent mondhat anélkül, hogy hazudna!
Ha csak elmondod, hogy milyen irányban haladsz kikkel tárgyalsz, milyen megvalósítandó folyamatok kellenek a nagy célod megvalósulásához segíteni fognak.
7. A Trójai faló
A valódi célok álcázásának mindenki által ismert története. A lényeg, hogy nem mindig kell elmondani, mit akarsz.
Szivárogj be, álcázd magad!
Számos alkalommal kértünk interjút izgalmas cégektől, ahol az interjú készítése volt az utolsó szempont, igazából ügyfélnek akartuk megszerezni őket, és mivel az álcázás rendben volt, sikerült is!
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.